سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در خصوص آخرین وضعیت اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن مصوب شهریورماه ۱۴۰۰ در سطح این شهرستان اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته تغییر نمایندگی اسناد مالکیت ۸.۷ هکتار از اراضی مازاد دستگاهای اجرایی به نام سازمان ملی زمین و مسکن انجام شد.

وی افزود: بر اساس ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تمامی وزارتخانه‌ها، مؤسسات و دستگاه‌های دولتی، مکلفند نسبت به واگذاری و تحویل رایگان اراضی در اختیار خود ظرف ۲ ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون بنا به درخواست وزارت راه وشهرسازی اقدام کنند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون ادامه‌داد: ادارات ثبت‌اسناد و املاک مکلفند پس از اعلام اداره راه و شهرسازی ظرف یک ماه نسبت به تفکیک و ثبت انتقال ملک در دفتر املاک و صدور سند مالکیت به نام دولت با نمایندگی راه و شهرسازی اقدام کنند.

وی بیان کرد: بر همین اساس و طبق قانون، این اداره پس از شناسایی اراضی مازاد در سطح شهرستان نسبت به انجام مکاتبات با دستگاه‌های مورد نظر در سطح شهرستان جهت اخذ مدارک و مستندات اقدام و پس از تطبیق با قوانین حاکم، سند مالکیت به نام دولت و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.

کاشفی با بیان اینکه هدف مقنن از وضع قانون فوق تولید مسکن است گفت: اراضی که در اجرای این ماده قانونی تملک می‌شود، می‌بایست برای طرح‌های توسعه شهری و همچنین توسعه سکونتگاه‌های موجود در پهنه سرزمین با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی مورد بهره برداری و تخصیص یابد.

وی عنوان کرد: در تغییر نمایندگی اسناد مالکیت اراضی دولتی، قطعه زمینی به مساحت ۶.۵ هکتار واقع در حریم شهر عسگران و متعلق به جهاد کشاورزی شناسایی و پس از اخذ سند به نام راه و شهرسازی، موضوع الحاق آن به محدوده این شهر که فاقد اراضی دولتی مسکونی- خدماتی است در دستور کار کارگروه امور زیربنایی قرار گرفته است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون افزود: قطعه زمین دیگری به مساحت بیش از ۳ هزار مترمربع در محدوده شهر عسگران با کاربری درمانی و دو قطعه زمین دولتی نیز در محدوده شهر رضوانشهر به مساحت‌های ۱۴ هزار و ۴۷۰ مترمربع و ۵ هزار و ۱۴ مترمربع جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن به تملک راه و شهرسازی در آمده است.

وی ضمن قدردانی از اقدامات سازنده اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان و ادارات بهره‌بردار ابراز امیدواری کرد که با الحاق این اراضی به محدوده و یا تغییر کاربری ان‌ها بخشی از مشکلات تأمین زمین طرح نهضت ملی ساخت مسکن خصوصاً در شهر عسگران مرتفع خواهد شد.

دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *